Menu


Regie houden bij agressie

Heeft u wel eens te maken met agressievolle situaties? Agressie kan uitstraling zijn, verbaal geweld of zelfs ontaarden in fysiek geweld. Medewerkers die contact hebben met klanten en leveranciers lopen extra risico. De klant is niet tevreden en reageert teleurgesteld, geïrriteerd of mogelijk intimiderend.  Het goed kunnen omgaan met agressie helpt medewerkers in deze situatie goed en zelfverzekerd te handelen.

 

 

 

 

Cursus informatie:

Duur: 2 dagdelen
Prijs: € 250.00 excl. BTW

Inclusief:
Exclusief:


Startdata

De cursus omgaan met agressie richt zich op het aanleren van vaardigheden om een conflictsituatie te voorkomen of zelfs helemaal te beperken. Het vertrouwen dat werknemers krijgen om te handelen in deze moeilijke situaties zal eveneens invloed hebben op een positieve werksfeer. Deelnemers zijn na het volgen van de training in staat om:

 

  • Rustig te blijven in een conflict;
  • Conflicten te voorkomen;
  • Uit de negatieve spiraal stappen.

De doelgroep is gericht op (buiten)medewerkers waarbij de kans groot is dat men met agressieve klanten/leveranciers te maken krijgt. De praktijk leert dat deze groep medewerkers in de regel te maken krijgt met agressie en het meeste baat hebben bij deze praktijkgerichte training. Het zorgen dat deze groep de juiste kennis en vaardigheden bezit om met deze lastige situaties om te gaan zal zorgen voor meer vertrouwen en zelfverzekerdheid bij de medewerkers. Uw medewerker kan hierdoor weer het visitekaartje van uw organisatie zijn.

 

 

Er zijn momenteel geen trainingen ingepland
Neemt u contact op voor meer informatie wanneer de training weer wordt ingepland via de open inschrijvingen of wat de mogelijkheden zijn voor u op locatie.


Elke deelnemer ontvangt na het afronden van de training een persoonsgebonden certificaat. Het certificaat wordt uitgegeven als erkenning dat de benodigde training door de deelnemer afgerond is. Het certificaat zal hierdoor ook geen geldigheidstermijn bevatten, aangezien deze niet behoort tot arbeid gerelateerde trainingen.

De training bestaat uit 2 dagdelen van ieder 3 klokuren les. In dit tijdsbestek worden de volgende onderdelen behandeld:

 

  • Wat is een conflict;
  • Hoe ontstaat een conflict;
  • Welke situaties bent u wel eens tegekomen;
  • Hoe voorkom ik een conflict;
  • Blijf rustig.

 

Ondanks dat het een theoretische training betreft zal er veel gebruik gemaakt worden van interactie tussen deelnemers en de docent (rollenspel, praktijksituaties, etc.). Let op, de training wordt gegeven door meerdere docenten waardoor de inhoud iets van elkaar kan afwijken. 

Gerelateerde cursussen